Praca z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
10 GODZ. DYD.
Program:
charakterystyka
zaburzeń ze spektrum autyzmu,
charakterystyka dzieci/osób autystycznych,
formy diagnozy i rehabilitacji oraz metody pracy z osobami
autystycznymi,
wypełnianie zaleceń terapeutycznych.
NAJBLIŻSZY TERMIN SZKOLENIA:
Seksualność osób z niepełnosprawnością – warsztaty
edukacyjne
5 GODZ. DYD.
Program:
Rozwój seksualny.
Normatywne i nie normatywne zachowania seksualne.
Edukacja seksualna osób z niepełnosprawnością.
Prawo do wolności seksualnej osób z niepełnosprawnością a
dylematy moralne.
Molestowanie i wykorzystywanie seksualne w kontekście
niepełnosprawności.
NAJBLIŻSZY TERMIN SZKOLENIA:
Zastosowanie Metody Integracji Sensorycznej w procesie
wspomagania rozwoju dziecka
5 GODZ. DYD.
Program:
wyjaśnienie pojęcia Integracji Sensorycznej (SI),
charakterystyka dzieci z zaburzeniem SI,
historia i założenia Metody Integracji Sensorycznej,
praktyczne zastosowanie Metody SI w procesie wspomagania
rozwoju dziecka,
poznanie zasad współpracy i wypełniania zaleceń terapeuty
zaburzeń SI.
Uwaga! Ukończenie szkolenia nie daje uprawnień do
prowadzenia diagnozy i terapii metodą Integracji Sensorycznej. Uprawnienia
takie daje tylko właściwe wykształcenie w tym kierunku.
NAJBLIŻSZY TERMIN SZKOLENIA:
Trudne zachowania u dzieci
5 GODZ. DYD.
Program:
rodzaje i przyczyny trudnych zachowań u dzieci,
charakterystyka i metody oddziaływań terapeutycznych.
NAJBLIŻSZY TERMIN SZKOLENIA:
Trening Umiejętności Społecznych w terapii osób
autystycznych
10 GODZ. DYD.
Zakres tematyczny szkolenia dotyczy treningu umiejętności
społecznych dzieci i młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju i obejmuje:
wykłady z zakresu trudności w kontaktach i deficytów
umiejętności społecznych u osób autystycznych, historii Treningu Umiejętności
Społecznych, zasad organizacji i ustalania celów terapeutycznych podczas
treningu;
pokazy z zakresu realizowanych zajęć terapeutycznych oraz
przykładowych scenariuszy;
warsztaty z zakresu tworzenia scenariuszy zajęć
terapeutycznych dla osób autystycznych w różnym wieku, ćwiczenia w prowadzeniu
zajęć rozwijających umiejętności społeczne, wykorzystanie nowych technologii w
treningu umiejętności społecznych.
NAJBLIŻSZY TERMIN SZKOLENIA:
Wykorzystanie Programów Aktywności Knillów w pracy z
dzieckiem
5 GODZ. DYD.
Szkolenie ma na celu poznanie podstaw teoretycznych metody
"Programy Aktywności – Świadomość Ciała, Kontakt i Komunikacja"
opracowanej przez Mariannę i Christopera Knillów oraz naukę jej praktycznego
zastosowania w pracy z dzieckiem.
NAJBLIŻSZY TERMIN SZKOLENIA:
DODATKOWE PRZYKŁADOWE TEMATY SZKOLEŃ DLA RAD PEDAGOGICZNYCH
1. Wpływ ruchu na
naukę i prawidłowy rozwój psychofizyczny dziecka. Jak zmobilizować dzieci do
pracy na lekcji?Zdrowie – definicja i rodzaje.Edukacja zdrowotna w nowej podstawie programowej. Higiena
pracy umysłowej ucznia i nauczyciela.Rodzaje układów zmysłowych i ich wpływ na rozwój psychofizyczny
dzieci.Ćwiczenia praktyczne – zestawy ćwiczeń śródlekcyjnych. 2. Wielozmysłowe
poznawanie świata przez dzieci (warsztaty):Rozwój dziecka w pierwszych latach życia.Rodzaje układów zmysłowych i ich wpływ na rozwój
psychofizyczny dzieci.Wykorzystanie elementów metod Porannego Kręgu, Integracji
Sensorycznej, INPP i innych. 3. Współpraca z
rodzicami:Aspekty prawne współpracy z rodzicami.Postawy rodziców i nauczycieli.Wzajemne oczekiwania i oferta.Komunikacja interpersonalna pomiędzy nauczycielem a
rodzicem. 4. Praca z
dzieckiem z trudnymi zachowaniami w klasie:Strategie radzenia sobie z dziećmi z zaburzeniami zachowania
i/lub specyficznymi potrzebami edukacyjnymi.Rodzaje i przyczyny trudnych zachowań u dzieci.Charakterystyka i metody oddziaływań terapeutycznych. INFORMACJE ORGANIZACYJNE:- Istnieje możliwość zaproponowania tematu szkolenia.
- Czas trwania
szkolenia dla rad pedagogicznych - zależny jest od celu i potrzeb placówki.
- Koszt
szkolenia jest ustalany indywidualnie.